söndag 10 november 2013

FARS DAG!

När jag var yngre så funderade jag inte så jättemycket på det här med att vara förälder... Jag tyckte mest att det borde vara föräldrarna som borde fundera på det och att jag som barn inte hade så mycket med det att göra:-) 
När jag blev lite äldre och kom upp i tonåren så började jag faktiskt fundera över hur det skulle vara att vara förälder och då tänkte jag att det förmodligen skulle kännas värdefullt men jobbigt! (hade ju bara mig själv som referens:-))) 
Så här i efterhand förstår jag att mina föräldrar verkligen har gjort ett fantastiskt jobb med de redsakap som de hade att tillgå och för det är jag dem oerhört tacksam...<3<3<3

Så för lite drygt 9år sedan + tiden inne i magen kom första känslan av att bli pappa och det var en minst sagt surrealistisk känsla... Vid första anblicken av min lilla flicka Olivia sprutade tårarna och en överumplande känslostorm grep tag i mitt hjärta och för en liten stund så stannade tiden...! JAG HAR BLIVIT PAPPA!!! 

De skulle ta ett bra tag innan jag på riktigt fattade vad det egentligen handlade om ATT VARA FÖRÄLDER, jag trodde att jag visste men visste att det jag trodde visst inte var det jag vet nu:)! 
VARJE DAG som förälder är ett nytt kapitel i livets bok och VARJE DAG är jag en oerfaren pappa inför det som jag ställts inför, nästa år är första gången som jag är förälder till en 10årig flicka osv... 

Jag har en stark känsla av att aldrig bli fullärd som pappa men jag ska göra mitt bästa för att lära mig så mycket som möjligt gällande denna oerhörda, känslofyllda och magiskt stora gärning...

Nu har jag lyckan att få vara FAR till 3 stycken underbara små kids med vitt skilda personligheter och varje dag tänker jag på hur tacksam jag är över att de finns i mitt liv och att de lever och mår bra! 

Vissa dagar utmanar de mig på ett sätt som ingenting annat i livet kan göra och jag kan bli HELT GALEN, VANSINNIG, ARG, LEDSEN och KNÄCKT av deras knasigheter MEN det spiller ALLTID över av kärleken till barnen och det är väl tur det för det finns ingengting som har utvecklat mig mer som person än förmånen att få vara pappa och jag är GLAD för att de valde just MIG till deras pappa<3<3<3

En sak till som jag tänker på denna speciella dag är att jag inte kunnat vara far utan en FANTASTISK MOR då en moder måste finnas för att magin ska kunna hända, så... Att vara FAR utan MOR är för mig svårt att föreställa mig... TACK ANNA PERSDOTTER för att du vågade, ville, orkade bli MOR & FAR med mig<3<3<3<3<3

Så TACK alla FÖRÄLDRAR som vågar vara det ni alltid kan bli bättre på... FAR & MOR!